Scroll to top
© 1998-2021, Lippai Zsolt EV
Share

Eladó a ház, de hol hirdessem?

Az eladási ár meghatározásával kapcsolatban volt már segítség egy korábbi cikkben. És ha ez már megvan, jöjjön a hirdetés. De hol is kezdjünk hozzá? A sikeres ingatlaneladás két legfontosabb eleme a jól kitalált ár és a hirdetés. A nem megfelelő hirdetés borítékolja a hosszas munkát, a sok befektetett pénzt, a kis számú érdeklődőt. Az internet számos helyet kínál, de sok tapasztalat is kell ahhoz, hogy az ingatlant jól is tudjuk hirdetni. Fizessek a hirdetésért? Bízzak meg inkább egy ingatlanost?

Hol és hogyan hirdessem?

Kézenfekvő egy olyan internetes portált megcélozni, melynek nézettsége jelentős, a hirdetések száma több százezret is eléri. A szállóigévé vált “Google a barátom” itt is segíthet. Érdemes a lakhely szerinti szavakat használni, pl. pécsi ingatlanok. A találati lista élén biztos meglesz a megfelelő oldal. Gyakran vannak az első oldalon ingatlanirodák hirdetése is. Mi most nem őket keressük! Ha megvan a portál, feladhatjuk a hirdetést.

Találunk ingyeneset is szép számmal, de ezek szolgáltatása korlátozott, nézettsége alacsony és a hatékonyság is gyakran távol áll tőlük. Ha megfelelőt keresünk, jó eséllyel pénzt és időt is kell rá áldoznunk. A nagyobb oldalakon is feladhatjuk a hirdetést, de ott vagy nem lesz kép feltöltésére lehetőség, vagy nem lesz kiemelt a hirdetés. Ez jelentősen korlátozza az esélyeinket.

A feladott ingatlanhirdetésnek láthatónak kell lennie! Az oldalak többnyire úgy működnek, hogy a legutóbb feladott hirdetések kerülnek az élre, vagyis egy korábban feladott hirdetést nem láthatunk, hacsak ki nem emeljük azt. Az érdeklődők a friss hirdetésekre kíváncsiak. Ezek az oldalak is vállalkozások, pénzből élnek, ezért a kiemelési szolgáltatásért a pénztárcába kell nyúlnunk. Az ingatlanosok tudják ezt leginkább. A portálok segítenek is nekik ebben. Egy előfizetéssel portfóliójuk rövid időközönként frissül, így az elsők között láthatók a hirdetéseik. Ez persze a magánhirdetők hirdetéseinek hátrébb szorulását is jelenti. Sőt, egyes ingatlanaik folyamatosan az előtérben lehetnek. Ha a hirdetésed nincs a listák élén, az érdeklődők másét nézik meg! Érdemes tehát mérlegelni egy kiemelés előfizetését, hiszen az élen járókat sokszor többen nézik meg, ezzel növelve az eladás esélyét.

A helyi lapok online kiadásai is kínálnak lehetőséget számunkra. Ezek olvasótábora is jellemzően a helyi népesség, akik talán ingatlant is vennének. A hirdetések száma itt kevesebb, ezért az előrébb kerülés itt némileg elhanyagolható. Az apróhirdetési oldalakon szinte minden, ami eladó, megtalálható. Ide kerül az ingatlanhirdetés is. A hirdetésfeladás itt többnyire képpel együtt is ingyenes, ezért érdemes ezt kihasználni Az előrébb kerülés itt is számít, ezért érdemes heti rendszerességgel frissíteni a hirdetést, hogy az előrébb kerüljön. Az online hirdetések előnye, hogy a szöveget nem korlátozzák. Ha megvan a hely, vagy helyek hirdetésünk feladására, számít az is, hogy milyen fotókat közlünk a házról, lakásról.

  • Fotózás előtt rakjunk rendet. A tiszta szoba, konyha, fürdő, stb. növeli az érdeklődők számát.
  • Ha lehet, kerüljön a helyiségbe sok napfény. A fotók is szebbek, ha világosak a természetes fényben.
  • Fotózzunk úgy, hogy a tér nagysága jól kivehető legyen. Ezt elérhetjük, ha például a szoba ajtajából fotózunk.
  • A kertes házak esetében is fontos a térhatás. Mutassunk meg mindent, ami lehetséges a kertből, udvarból.
  • Ha van kutya, macska a házban, azt jobb inkább kihagyni. Előfordulhat, hogy vevőnk nem szereti a házi kedvenceket.
  • Ha van rá lehetőség, időnként cseréljük a képeket is. A téli, havas fotók nem segítenek a nyár közepén.
  • A szép fürdőszobát, konyhát és a kandallót mutassuk meg! Legyünk büszkék rá és ez lejön majd a fotókról is!
  • Csatoljunk alaprajzot! A helyiségkapcsolatok ismerete segítség lesz az érdeklődőknek. Kérhetsz segítséget is benne!

A hirdetés legyen alapos és egyedi! Ha már lehet, írjunk minél többet, informálisat az ingatlanról. Említsük meg a lakás pozitívumait, de a felesleges körök elkerülése érdekében számoljunk be a negatívumokról is. Jobb, ha nem árulunk zsákbamacskát! Kapjon az érdeklődő minél teljesebb képet az ingatlanról. Írjunk a megközelítés lehetőségeiről, a telek nagyságáról, ha van a gyümölcsfákról és a kerti kiülőről is a kertben. Számíthatunk arra is, hogy megjelennek az ingatlanosok hívásai is. Hallgassuk meg őket, ha nem tolakodón adnak ajánlatot az értékesítésre, majd döntsünk, hogy 3-5%-os díjazású segítségüket elfogadjuk vagy sem.

 

Post a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük